Duurzame modeprimeur: Marylène Madou lanceert rechtstreekse verhuur via eigen website met Dressr

Antwerpen, 30 mei 2023 - Marylène Madou, het gerenommeerde modelabel dat bekend staat om haar unieke ontwerpen, kondigt met trots de integratie van verhuurdiensten aan op haar website. Deze nieuwe functie is mogelijk gemaakt door de samenwerking met Dressr, het vooraanstaand Belgisch verhuurplatform voor modeartikelen. Zo bereiken Dressr en Marylène Madou niet alleen vrouwen die sowieso al duurzame keuzes maken, maar kunnen juist de normale shopper bij in aanmerking komende producten de keuze tussen kopen of huren bieden.

Marylène Madou heeft al ervaring met Dressr op het gebied van verhuur, maar de integratie van de verhuurdiensten op haar eigen website is een nieuwe ontwikkeling. Opgehaald in real-time via de integratie, kunnen websitebezoekers van Marylène Madou vanaf nu direct inzien welke maten en kleuren nu te huur zijn en in een paar simpele stappen een item huren. Gehuurde stuks worden dan met een inbegrepen return-label en hergebruikbare verpakking naar de klant gestuurd door Dressr.

Voor Marylène Madou was de keuze om deze stap met Dressr te zetten evident:

“Door deze samenwerking kan ik klanten de kans bieden om op een duurzame manier mijn items te dragen, zonder dat het stuk aangekocht moet worden. Verhuur zelf uitvoeren - logistiek, wassen, reparatie - is erg complex. Dressr neemt al deze werkzaamheden uit onze handen, en met de nieuwe integratie kan ik in mijn Webshop met een paar klikken items te huur aanbieden en de rest gebeurt gewoon volledig automatisch.”
Caroline Baeten, oprichter van Dressr

De integratie van Dressr's verhuurdiensten op de website van Marylène Madou markeert een belangrijke stap in de mode-industrie. Het stelt klanten in staat om bewustere keuzes te maken bij het dragen van unieke ontwerpen voor speciale gelegenheden, terwijl ze tegelijkertijd bijdragen aan een duurzamere modebranche.

Caroline Baeten, de oprichter van Dressr, is enthousiast over de samenwerking met Marylène Madou:

“Om impact op schaal te hebben moet kledingverhuur een vast onderdeel worden van het koopgedrag van de normale consument. Dankzij onze unieke integratie stellen we modemerken in staat om op een uiterst eenvoudige manier de mogelijkheid tot verhuur als extra optie aan te bieden op hun eigen productpagina's.”

Alle items van Marylène Madou die te huur aangeboden worden via Dressr kan je terugvinden op deze pagina.

Caroline Baeten

Founder & CEO, Dressr
Marylène Madou

Founder & Designer, Marylène Madou

Over Marylène Madou
Marylène Madou is een gerenommeerd modelabel dat bekend staat om haar unieke ontwerpen en aandacht voor detail. Het merk richt zich op het creëren van prachtige kledingstukken voor speciale gelegenheden, waarbij de nadruk ligt op individualiteit en het delen van unieke momenten met vrienden en familie.

Over Dressr
Dressr is een toonaangevend verhuurplatform voor modeartikelen dat streeft naar een duurzamere mode-industrie. Het platform biedt klanten de mogelijkheid om hoogwaardige kledingstukken te huren voor allerhande gelegenheden, waardoor ze kunnen genieten van unieke ontwerpen zonder de last van permanente aankopen. Dressr ondersteunt ook modelabels bij het implementeren van het verhuurmodel, waardoor ze hun merk kunnen versterken en bijdragen aan een circulaire economie. Met een gedreven team dat zich richt op operationele en logistieke processen, neemt Dressr de verantwoordelijkheid voor het beheer van de verhuurdiensten, waardoor modelabels zich kunnen concentreren op hun creatieve werk en de groei van hun merk.

Dit baanbrekende project werd mede mogelijk gemaakt door een subsidie van Stad Antwerpen voor innovatieve projecten in 2022, waardoor Dressr in samenwerking met de modelabels kan bijdragen aan de vooruitgang en duurzame ontwikkeling van de mode-industrie.