WeHave maakt het voor iedereen mogelijk om mede-eigenaar te worden van een Lamborghini

Word vanaf 12 januari mede-eigenaar van een Lamborghini Countach!

Antwerpen, 9 januari 2023 – WeHave, een Belgisch/Nederlandse startup uit het laatste cohort van Birdhouse Belfius en Start it @KBC accelerator programma's, heeft de lancering van haar eerste project aangekondigd: het faciliteren van mede-eigendom van een Lamborghini Countach waarmee het voor de eerste keer ooit mogelijk is voor iedereen om een stuk Lamborghini te bezitten. De lancering zal plaatsvinden tijdens de grootste klassieke auto show van de Benelux, Interclassics Maastricht vanaf 12 januari.

Volgens WeHave zijn er twee redenen die eruit springen voor mensen om mee te willen doen in de markt van exclusieve verzamelobjecten. Ten eerste voor communities om samen met andere fans of belanghebbenden iets te kunnen bezitten en samen te kunnen beheren. Iedereen heeft wel zijn passies en dromen objecten. Denk bijvoorbeeld aan de duizenden Max Verstappen fans die gezamenlijk de kampioensauto kunnen aankopen. Met deze Lamborghini wil WeHave een stap in de juiste richting zetten om dit werkelijkheid te maken.

Daarnaast is er het financiële aspect. Exclusieve objecten als kunst en klassieke auto's hebben over de laatste decennia een sterke en stabiele stijging in waarde gezien. De Lamborghini Countach is in de afgelopen 5 jaar fors in waarde gestegen. Met name in tijden van financiële onzekerheid behouden deze objecten hun waarde. Meedoen in deze markt is echter voorbehouden voor een klein deel van de populatie. Hier wil WeHave verandering in brengen.

Om dit mogelijk te maken verzorgt WeHave documentatie en de juiste prijs. Vervolgens kan iedereen meedoen om het object en in dit geval, de Lamborghini, gezamenlijk aan te kopen. Opslag, verzekering en onderhoud worden verzorgd door WeHave. De auto is en blijft uiteraard eigendom van de community die ervoor betaald heeft. Handel en beheer is mogelijk en wordt in de toekomst via het online platform geautomatiseerd.

WeHave a Lamborghini launch evenement details:

• Lamborghini Countach LP400s, productie datum 12/01/1982
  • Instappen is mogelijk vanaf 400 euro.
  • Er zijn in totaal 2000 aandelen.
  • Meedoen is online mogelijk en daarnaast wil WeHave iedereen van harte uitnodigen om langs te komen op interclassics Maastricht om de auto te bekijken.
  • Koop een aandeel en krijg toegang tot onze mancave en community
  • Het kopen van meerdere aandelen heeft verschillende voordelen, zoals exclusieve events met speciale gasten of op unieke locaties. Denk hier ook aan potentiële samenwerkingen met Lamborghini!
  • Het zal via het WeHave platform mogelijk zijn om samen met alle mede-eigenaren de auto te beheren. Aandeelhouders kunnen voorstellen doen waar op gestemd kan worden. Voor de eerste keer in de geschiedenis wordt het mogelijk gemaakt om op een veilige manier samen te bezitten waar u altijd al van droomde!
  • Bij aankoop krijg je een digitaal aandeel met details over de auto. Later worden hier functionaliteiten zoals het stemmen / toegang tot community events aan toegevoegd.
  • Handel in deze aandelen via WeHave wordt mogelijk zodra de benodigde vergunningen rond zijn. Gebruiksgemak en toegankelijkheid zijn hier de twee belangrijkste onderdelen voor WeHave.
Oliver Wolfs, oprichter en CEO van WeHave
“We zijn enorm trots en blij om te mogen aankondigen dat we met ons eerste project belangrijke stappen hebben gezet om de markt van exclusieve verzamelobjecten open te breken en toegankelijk te maken voor het grote publiek,” aldus Oliver Wolfs, CEO en oprichter van WeHave. “Al toen ik 18 jaar was droomde ik er van om de mogelijkheid te hebben om te investeren in of mede-eigenaar te kunnen zijn van een Ferrari F40. Als fan, maar ook omdat het de laatste Ferrari is die is ontworpen door Enzo Ferrari zelf. De waarde van de Ferrari F40 is sindsdien verachtvoudigd”.
Niels Vandeweyer, CTO WeHave
Niels Vandeweyer, CTO WeHave: "Bij WeHave dromen wij er van om via ons platform iedereen de mogelijkheid te geven te bezitten wat ze maar willen, met wie ze maar willen. Gebruikers kunnen zelfs de items voorstellen die zij graag op ons platform willen zien en in samenwerking met WeHave de campagnes voor crowd funding organiseren".

Oliver Wolfs

Founder & CEO, WeHave

Over WeHave BV
Wehave is in 2022 door twee Vlamingen en een Nederlander gestart met de visie om mensen samen te brengen vanwege hun liefde voor exclusieve verzamelobjecten. Dit wordt nu werkelijkheid. Gebruik makende van moderne technologie is het nu mogelijk om dit te doen op een veilige manier die voldoet aan alle juridische eisen. WeHave is te vinden en te volgen via deze kanalen:

Twitter: @WeHave_io ​
Instagram: @wehave_io ​